Praktiske oplysninger

Praktiske oplysninger for lejere af Ødum forsamlingshus

Skulle du/I efter gennemlæsning have yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte udlejer: Tinna Østerlev tel. 3064 3194 eller på odumforsamlingshus@gmail.com

Vi står naturligvis til rådighed for en fremvisning af huset. Skriv blot i forvejen og aftal tid.

Forsamlingshuset er normeret til 90 personer, dvs. at vi har inventar, service og udstyr til selskaber i denne kaliber.

Der forefindes

  • Opvaskemiddel til brug i køkkenet
  • Toiletpapir, håndsæbe
  • Papirhåndklæder
  • Viskestykker
  • Karklude

Der kan lejes velour duge i Ødum forsamlingshus til 20 kr./stk.

Inventar i køkkenet

  • 1 opvaskemaskine – instruktionen sidder til højre for maskinen
  • 1 køleskab på 1000 L
  • 1 elkomfur med glasplade og 2 ovne
  • 1 elkomfur (90cm) med 1 ovn
  • 1 el kedel
  • 1 dobbelt kaffemaskine
  • 1 el-håndmixer
  • Gryder og pander
  • 1 mikrobølgeovn
  • 2 rulleborde
  • 1 ildslukker
  • 1 brandtæppe

Inventar i salen/baren

  • 2 køleskabe – SKAL tændes 1 time inden brug
  • 1 fryser (der er plads til 4 is lagkager)
  • 12 borde 180*80 cm
  • 2 borde 180*80 cm (bruges til tà selv bord)
  • 60 stole (der kan hentes flere i garagen)

Fejl og mangler

Da vi ikke altid kan gennemgå forsamlingshuset mellem de enkelte udlejninger, er vi afhængige af, at den enkelte lejer ved aflevering af nøgler melder om konstaterede fejl og mangler. Hvis glas eller porcelæn smadres, så sig det til udlejer, så der skal indbetales kr. 40,00 pr. del.

Opstår der et generelt problem, ring da til udlejer.

Generelt

Flag og æresport

Der er mulighed for at flage uden for forsamlingshuset. Flaget ligger på hattehylden i gangen. HUSK at det skal ned ved solnedgang og hænge det op indendørs, hvis det er vådt.

Der kan monteres æresport + skilt i det beslag på døren. Brug venligst disse og undlad at beskadige træværk og mure. Man skal selv medbringe tov. Målet på døren er: B140*H250 cm

Parkering

Parkering for lejere af Ødum forsamlingshus kan ske i indkørslen, imens gæster til lejers fest foregår på p-pladsen på torvet.

Inden du forlader Ødum forsamlingshus

  • Alt service og køkkenredskaber skal være rengjort og stillet på plads – Luk vandet ud af opvaskemaskinen, rengør filter og sluk den (instruktionen sidder til højre for maskinen)
  • Klude, viskestykker og håndklæder evt. duge lægges i den hvide vaskekurv
  • Borde i køkken/sal og køkkenvask rengøres – gulv i salen/bar fejes – Borde/stole sættes på plads i salen
  • Hvis der sker uheld på toilettet, har i ansvaret for selv at tørre op
  • Affaldssække lægges i den store container i indkørslen – dåser og tomme flasker tages med retur
  • Alle døre og vinduer lukkes og haspes
  • Udenoms arealet ryddes for evt. flasker, dåser og affald

Ungefester er ikke tilladt, vist lejere ikke bor i Ødum og omegn by og er medlem af byforeningen

Disse regler SKAL OVERHOLDES:

  • Der SKAL være forældre under hele festen, pr. 30 gæster (2 forældre) og det er vigtigt at de er med i forberedelsen, så alle regler bliver overholdt.
  • Døre og vinduer SKAL være lukket fra kl. 22, grundet støj fra musik/gæster, således at man ikke overskrider de regler, der er i miljøloven, nederst på siden
  • Der MÅ IKKE være mobildiskotek, men en pc og nogle højtaler er ok.
  • Efter kl. 23 SKAL festen være indendørs, men mindre der er rygere i blandt, så er det ok at være 5 ude ad gangen, gør brug af vores terrasse.
  • Der MÅ IKKE bliver skrevet på facebook at i holder fest.
  • INGEN overnattende gæster i huset.
  • Festen SKAL slutte kl. 01.30, hvor der går bus 118 fra Landevejen til Randers 01.31 og Århus 01.25

Støjregler:

For “gennemsnit-støjniveauet” (det ækvivalente, korrigerede støjniveau).

INDENDØRS – Miljøstyrelsen har fastsat vejledende grænser for støj indendørs i beboelsesrum (hvor støjen forplanter sig gennem bygningskonstruktionen fra en støjkilde i samme bygning):

  • Dag og aften kl. 07.00-22.00              30dB (A)
  • Nat kl. 22.00-07.00                             25 dB (A)

UDENDØRS – for støj målt udendørs er der fastsat følgende grænser i områder med etageboliger:

  • Mandag-fredag kl. 07.00-18.00          50 dB (A)
  • Lørdag kl. 07.00-14.00                       50 dB (A)
  • Mandag-fredag kl. 18.00-22.00          45 dB (A)
  • Lørdag kl. 14.00-22.00                       45 dB (A)
  • Søn- og helligdage kl. 07.00-22.00    45 dB (A)
  • Alle dage kl. 22.00-07.00                   40 dB (A)

For “støjspidserne” (maksimalværdien målt med tidsvægtningen “fast”)

INDENDØRS – I beboelsesrum, hvor støjen forplanter sig gennem bygningskonstruktionen

  • Om natten kl. 22.00-07.00                 40 dB (A)

UDENDØRS – I områder med etageboliger

  • Om natten kl. 22.00-07.00                 55 dB (A)